چگونه یک محتوای خوب بنویسیم

یک محتوای خوب 

برای تولید یک محتوای خوب ابتدا می بایست تعیین هدف کنی ولی قبل از آن باید بفهمی اینکه درچه زمینه ویا گرایش یا مهارتی داری که به آن علاقه داری شرط شروع کاری داشتن علاقه است.

علاقه می تواند برای قدرت مهارت سوخت لازم را تأمین کند.وقتی گرایش وعلاقه خودت را درک کردی وفهمیدی که در چه زمینه ای می خواهی فعالیت کنی آن وقت یک هدف قدرتمند تعیین می کنی.

ساخت محتوا نیازمند آموختن دانش ومهارت های خاصی است .برای اینکه یک محتوا گر قهار شوی نیاز هست در ابتدا با نگارش وفنون نویسندگی آشنا شوی و بر آن اشراف پیدا کنی چرا که کلام نوشته تو است که بر مخاطبت تاثیر می گذارد.

یکی از مهمترین مولفه های یک محتوای خوب این است که بتواند خواست و نیاز مخاطب خود را برآورده کند و قدرت اقناع کنندگی خوبی داشته باشد.

قدرت نوشتن ،لحندر کلام و مهارت خوب بیان کلام به محتوا گر کمک می کند که یک ارتباط سازنده و حتی پایدار با مخاطب خود برقرار کند.

قدرت آموزندگی یک محتوا

یک محتوا در درجه نخست می بایست مفید باشد به این معنی که بتواند تولید ارزش کند زمانی مخاطب می تواند پیگیر خواندن نوشته یا مقاله شما باشد که موضوعی یا مطلبی برایش سرگرم کننده ومفید باشد یا اینکه بتواند در تکامل دانشی خود این یادگیری جدید را با دانسته های قبلی خود پیوند دهد.

ما انسانها علاقمند به یادگیری هستیم چه به صورت خود آگاه وچه به صورت ناخودآگاه. گاهی ما با هدف یادگیری یک موضوع خاص شروع به جستجو در فضای گوگل می کنیم و سایتهای متفاوتی را در آن موضوع مورد علاقه خود جستجو می کنیم گاهی هم نه ما صرفاً برای وقت گذرانی در فضای گوگل پرسه می زنیم و به نا گاه موضوعی برای ما جالب می شود وارد آن سایت می شویم وشروع به مطالعه آن مطلب می کنیم این موضوع از این لحاظ برای ما جالب است که یک دانش زمینه ای قبلاً در مورد این موضوع در ذهن خود داشته ایم و این مطلب به این دلیل  برای ما جذاب و خواندنی شده است.

محتوا ها می بایست آموزنده باشند منظورم این است که پیام ویا اندیشه ای را برای گفتن در خود داشته باشند و بتوانند به طور صریح وشفاف هدف نویسنده خود را بیان کنند.

گاهی نویسنده ها دچار بازی با کلمات می شوند این روش نوشتن ظاهراً جذاب است اما نه هدفی درخود دارد و نه آموزشی ،صرف بیان کلمات زیبا و کاربرد آن در یک مقاله جز هدر دادن وقت خود ومخاطب نمی تواند ثمره دیگری داشته باشد.

چطور یک موضوع داغ ودست اول ارائه کنیم

این مورد یک مسئله بسیار جالب و مهمی است که هر محتوا گر خواهان آن است اما چطور می‌شود یک موضوع داغ و دست اول ارائه دهیم؟

هر رشته و یا رده ای از دانش گستردگی های خاص خود را دارد وبه شاخه های مختلف تقسیم می شود پرداخت به موضوع های مهم و کلیدی اما ریز می تواند بسیار مفید باشد ویک موضوع داغ . نکته دوم جمله ای توجه به سوالاتی است که در آن زمینه در صفحات یا کانال های شبکه های مجاری پرسیده می شود جواب در خوری به آنها داده نمیشود به طوریکه می شود طی یک مقاله به آن موضوع پرداخت گاهی بعضی از موضوع ها برای ما خیلی پیش پا افتاده وکم اهمیت هستند که اصلا قابل طرح یا مطرح شدن نیستند در صورتی که اینطور نیست .

مهم درست بیان کردن آن موضوع است این احتمال که این موضوع برای من بدیهی وبی اهمیت است باعث می شود که خیلی بی تفاوت از کنار آن عبور کنیم در صورتی که همین موضوع ظاهراً بی اهمیت بتواند برزندگی خیلی از افراد تاثیر گذار ومفید باشد

در انتخاب موضوع می بایست گشاده دست بود وبه خود سخت نگرفت آنچه که مهم است استفاده درست و به جا از داده‌های جمع آوری شده در رابطه با موضوع مورد نظر ما است که چطور آنها را به هم پیوند داده وبتوانیم با آنها پیام خود را به گوش مخاطب برسانیم.

چه کسانی محتوای مارا می خوانند:

محتوا های نوشتاری مثل عروس پشت پرده می مانند نسبت به محتوا های صوتی و تصویری هرچند که آنها هم برپایه نوشتاری بنیاد می شوند.

اما از آنجا که مردم در این عصر و زمانه بسیار تنوع گرا وکم حوصله هستند دوست دارند خیلی سریع به هدف و خواسته خود برسند بیشتر محتوا های صوتی و یا تصویر ی را انتخاب می‌کنند وکمتر حوصله و وقت برای خواندن مقالات می گذراند به همین خاطر شاید به مقالات کمی کم لطفی شود .مقالات با محتوای درونی خود برای خود ارزش و اعتبار کسب می کنند . آنها آموزش را درون خود جای می دهند وباکلام خاص نویسنده خود بیان میشوند ، آنها هم سرگرم کننده نوشته می شوند وهم خواندنی .افرادی که وقت می گذارندویک مقاله ای را می خوانند با همه گرفتاری ها وچالش هایی که در طول مسیر زندگی خود دارند از یادگیری های بیشتر دست بر نمی دارند،آنها با یک عطش عجیب ویک شامه قدرتمند می توانند مقالات ونوشته های دست اول وعالی را تشخیص دهند

اما آنچه را که لازم است که بگویم این است هیچ موضوع خیلی ناب وتازه ای در دنیای کنونی ما وجود ندارد همه آنچه که هست قبلا نوشته شده است اما اینکه شما این موضوع ویا مطلب تکراری را با چه موضوع دیگری پیوند می دهی وچطور آن را بیان می کنی مهم است چطور می توانی دنیای ذهنی مخاطب خود را به چالش بکشی وچقدر نوشته هایت جذاب است که خواننده وقت بگذارد و تمام و کمال نوشته منتشر شد ه شما را بخواند.

سخن آخر:

آنچه که مهم است تولید یک محتوای هدفمند است من در این مقاله روی صحبتم با مقالات یا محتوا های نوشتاری بود،درمحتوای نوشتاری می بایست ذهنیتی داستان پرداز داشت  اینکه از داده های جمع آوری شده به طور درست و صحیح استفاده شود که نوشته ای با کیفیت وتاثیر گذار خلق شود طوریکه خواننده آن را دوست داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *